'এয়াৰলিফ্ট্'ৰ কথাৰে


সদ্যমুক্তিপ্ৰাপ্ত হিন্দী ছবি ‘এয়াৰলিফ্ট্’ত বলিউদৰ প্ৰচলিত যি নীতি অৰ্থাৎ-‘প্ৰয়োজন হওক বা নহওক; ছবিত গীত-নাচৰ সংযোজনৰে দৰ্শকক মনোৰঞ্জন প্ৰদান কৰা’ , সেই বিশেষ নীতিটোৰ হেৰ-ফেৰ নহ’ল৷ এই কাৰবাৰবোৰ ভাল নালাগে৷ এইবোৰে কাহিনীৰ গভীৰতাত আঘাত হানে৷ ছবিখনৰ গাম্ভীৰ্য ম্লান কৰে৷ গতিশীল কাহিনীটোৰ প্ৰতি থকা উৎকণ্ঠা অন্তৰ্হিত হয়৷ অভিলেখসংখ্যক এক লাখ সত্তৰ হাজাৰ ভাৰতীয় নাগৰিকক বিমানৰ জৰিয়তে স্থানান্তৰকৰণৰ ঐতিহাসিক ঘটনাক মূল আধাৰ হিচাপে লৈ নিৰ্মিত ছবিখনৰ আনুষংগিক দিশবোৰ অৱশ্যে বেয়া নালাগিল ৷ ১৯৯০ চনত কুৱেইটত ইৰাকী সেনাৰ দ্বাৰা সংঘটিত হোৱা আক্ৰমণৰ সময়ছোৱাত এজন কুৱেইট-নিবাসী ভাৰতীয় ব্যৱসায়ীৰ মনত জাগ্ৰত হোৱা দায়িত্ববোধ, মানৱতাবোধৰ নিদৰ্শন এই ছবিখনত প্ৰতিফলিত হৈছে৷ ১৯৯০ চনৰ আগষ্টৰ প্ৰথমটো সপ্তাহত ছাদ্দাম হুছেইনৰ আৰ্শীবাদপুষ্ট ইৰাকী সেনাই কুৱেইটৰ স্থানীয় লোকৰ ওপৰত অতৰ্কিতে চলোৱা আক্ৰমণ,স্থানীয় লোকসকলৰ নিৰ্মম হত্যালীলা, টেংকৰ দ্বাৰা সুউচ্চ অট্টালিকাৰে পৰিৱেষ্টিত চহৰখনক ধ্বংসনগৰীলৈ পৰ্যবসিত কৰাৰ দৃশ্যসমূহৰ উপস্থাপন লেখত ল’বলগীয়া বিধৰ হৈছে৷ অভিনয়-শিল্পীসকলে নিজৰ শ্ৰেষ্ঠত্ব উজাৰি দিছে,তাত কোনো শংকা নাই৷ কুৱেইটত বন্দী ভাৰতীয়সকলক উদ্ধাৰৰ অৰ্থে সেইসময়ৰ ভাৰত চৰকাৰে খৰতকীয়াকৈ সিদ্ধান্ত লোৱাত যে অৱহেলা প্ৰদৰ্শন কৰিছিল,সেইয়াও দৰ্শকক বুজাই দিয়া হৈছে৷  উল্লেখ্য যে ,বিভীষিকাময় সেই সময়ছোৱাত সন্ত্ৰাস আৰু সংশয়ৰ লগত সহাৱস্থান কৰি থকা এক লাখ সত্তৰ হাজাৰ ভাৰতীয়ক সংগঠিত কৰি ৪৮৮ খন ফ্লাইটেৰে বিমানেৰে ভাৰতলৈ ঘূৰাই অনাৰ 
বিস্ময়কৰ ঘটনাটোৱে গিনিজ বুকতো স্থান দখল কৰিছে৷


(ৰচনাকালঃ২৩ জানুৱাৰি,২০১৬)

Comments

Popular posts from this blog

এটা প্ৰেৰণাদায়ক কাহিনী আৰু মোৰ কিছু অনুভৱ

এটা ল’ৰা আৰু এজোপা আপেল গছ (সাধু)

'শেষপৃষ্ঠা'ৰ পৰা