‘জয় গংগাজল'
প্ৰকাশ ঝাৰ ‘জয় গংগাজল’
------------------------------------
সদ্যমুক্তিপ্ৰাপ্ত
হিন্দী ছবি “জয় গংগাজল”ৰ
কেন্দ্ৰীয় বিষয়বস্তু হৈছে ভূমিকেন্দ্ৰিক সংঘাত ৷ ছবিখনক ২০০৩ চনত মুক্তি লাভ কৰা
অজয় দেৱগন অভিনীত ‘গংগাজল’ৰ ছিকুৱেল
হিচাপে গণ্য কৰিব পাৰি৷ অৱশ্যে পূৰ্বৰ গংগাজলত
অজয় দেৱগনৰ বলিষ্ঠ অভিনয়ৰ তুলনাত ‘জয় গংগাজল’ৰ আভা মাথুৰ(প্ৰিয়ংকা চোপ্ৰা)ৰ চৰিত্ৰটো অনুজ্জ্বল যেন বোধ হ’ল৷ একছনৰ দৃশ্যসমূহত দৰ্শকৰ মনত প্ৰত্যয় জন্মাব পাৰিলেও আভা মাথুৰৰ
চৰিত্ৰটোক বলিষ্ঠভাৱে উপস্থাপন কৰাত প্ৰকাশ ঝা সম্পূৰ্ণ সফল নহ’ল৷ গংগাজলৰ প্ৰযোজক,পৰিচালক,চিত্ৰনাট্যকাৰ,কাহিনীকাৰ প্ৰকাশ ঝাই ছবিখনৰ এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ চৰিত্ৰত অভিনয় কৰিছে ৷
আৰক্ষী বিষয়া বি এন সিঙৰ চৰিত্ৰ ৰূপায়ণ কৰা ঝাৰ অভিনয় ভাল লাগিল ৷
কাহিনীৰ
পটভূমি-বিহাৰৰ বাংকীপুৰ নামৰ অঞ্চল এটা ৷ বাংকীপুৰৰ স্থানীয় বিধায়ক বাবলু পাণ্ডেৰ
নিৰ্দেশ অমান্য কৰাৰ সাহস নকৰে বাংকীপুৰৰ আৰক্ষী তথা প্ৰশাসনে৷ ভায়েক ডব্লিউ
পাণ্ডেৰ অপকৰ্মবোৰত বিনাদ্বিধাই সন্মতি প্ৰদান কৰে ক্ষমতাশালী বিধায়ক বাবলু
পাণ্ডেই৷ ‘চামান্থা প্ৰজেক্ট’ নামৰ এক বণিক গোষ্ঠীয়ে বাংকীপুৰত ১৬০০ মেগাৱাটৰ এটা তাপ-বিদ্যুৎ প্ৰকল্প
নিৰ্মাণ কৰাত আগ্ৰহী ৷ কোটিটকীয়া প্ৰকল্পটোৰ বাবে আৱশ্যকীয় মাটিৰ যোগান ধৰাৰ
স্বাৰ্থত বিধায়ক বাবলু পাণ্ডেৰ ছত্ৰছায়াত ভায়েক ডব্লিউ পাণ্ডেই গাঁৱৰ দুৰ্বল,ক্ষমতাশূন্য শ্ৰেণীটোৰ ওপৰত শোষণ,নিৰ্যাতন চলাবলৈ
লয়৷ গাঁৱৰ কৃষকৰ ওপৰত জাপি দিয়া হয় অতিৰিক্ত ঋণৰ বোজা৷ দুখে-শোকে জৰ্জ্জৰিত
কেইবাজনো দুখীয়া কৃষকে সঠিক সিদ্ধান্ত ল’ব নোৱাৰি চৰম হতাশাৰ
বলি হৈ এসময়ত আত্মহত্যাৰ পথ বাছি লয়৷
ডব্লিউ
পাণ্ডেৰ কথা মতে উঠা-বহা কৰিবলৈ অমান্তি হোৱা গাঁৱৰে এজনী ছোৱালীয়ে এই সমগ্ৰ
ঘটনাটোৰ তীব্ৰ প্ৰতিবাদ কৰে৷ বাংকীপুৰৰ হৰ্তা-কৰ্তা আৰু বিধাতাস্বৰূপ ডব্লিউ
পাণ্ডেৰ কু-চক্ৰান্তৰ বলি হৈ ছোৱালীজনীৰ পিতৃয়ে সংঘটিত কৰা আত্মহত্যাৰ ঘটনাইও তাইৰ
মনোবল ভাঙিব নোৱাৰে৷ ডব্লিউ পাণ্ডেৰ বাবে এই ছোৱালীজনী মূৰৰ কামোৰণি হৈ উঠে৷ এই
সমগ্ৰ ঘটনাটো বাংকীপুৰৰ আৰক্ষী বাহিনীৰ নতুন মুখ আভা মাথুৰৰ কৰ্ণগোচৰ হয় ৷ ডব্লিউ
পাণ্ডেৰ অপশাসন আৰু ভ্ৰষ্টাচাৰৰ ইতি পেলাবলৈ আভা মাথুৰ সংকল্পবদ্ধ হয়৷ অধিকাংশ
হিন্দী ছবিত দেখুওৱাৰ দৰে জয় গংগাজলতো আৰক্ষী বাহিনীৰ অসহায় ৰূপটো প্ৰদৰ্শিত হ’ল৷ ক্ষমতালোভী আৰু স্বাৰ্থপৰ নেতা-মন্ত্ৰীৰ আঙুলিৰ ঠাৰত নৃত্য
কৰা উচ্চ পদবীধাৰী আৰক্ষী বিষয়াৰ চিৰপৰিচিত অসহায় আৰু নিৰ্লিপ্ত ৰূপটো৷
শোষিত,নিষ্পেষিত শ্ৰেণীটোৰ মনত পুঞ্জীভূত হৈ থকা ক্ষোভৰ উদ্গীৰণে কি
বিপৰ্যয় সাধিব পাৰে, আইনী বিচাৰ-প্ৰক্ৰিয়াৰ স্বচ্ছতা আৰু
দক্ষতাৰ প্ৰতি সন্দিহান হৈ উঠা শোষিত শ্ৰেণীটোৱে ৰাইজৰ আদালতত কিদৰে দোষীক শাস্তি
প্ৰদান কৰে- বাংকীপুৰৰ এইসকল ক্ষোভিত জনতাৰ পৰিৱৰ্তিত ৰূপটো মধ্যান্তৰৰ পাছৰ
কাহিনীভাগত দেখুওৱা হ’ল৷ কিন্তু কাহিনীটোক অনাৱশ্যকভাৱে দীঘলীয়া
কৰা যেন বোধ হ'ল ৷
‘জয়
গংগাজল’ত সংগীত সংযোজন কৰিছে অভিজ্ঞ চালিম-চুলেইমানে৷ মুন্না
মৰদানি(মুৰুলী শৰ্মা) আৰু ‘বাবলু পাণ্ডে’(মানৱ কৌল)ৰ অভিনয় ছবিখনৰ ইতিবাচক দিশ৷
‘ইণ্ডিয়ান
এক্সপ্ৰেছ’ৰ ছবি-সমালোচক শোভ্ৰা গুপ্তাই জয় গংগাজলক পাঁচৰ
ভিতৰত ১.৫ নম্বৰ দিছে৷ প্ৰকাশ ঝাৰ অভিনয়-দক্ষতাৰ বিষয়ে উল্লেখ কৰি শোভ্ৰা গুপ্তাই
এনেদৰে লিখিছে- “The best part about ‘Jai Gangaajal’, director Prakash
Jha’s latest foray into the country’s badlands, is a surprise acting turn by
Jha himself: as a corrupt-cop-with-a-latent-conscience, Jha looks as if he has
been doing this all his life, so comfortable is he in front of the camera.”
টাইমছ্ অৱ
ইণ্ডিয়াই জয় গংগাজলক ৩.৫, ম’ভিজ এন ডি টিভিয়ে ২.৫ আৰু টলি ট্ৰেণ্ডজে ৪ নম্বৰ দিছে ৷ হিন্দুস্তান
টাইমছে প্ৰিয়ংকা চোপ্ৰাক বলিউডৰ নতুন ডাবাং ৰূপে অভিহিত কৰি ছবিখনক পাঁচৰ ভিতৰত
২.৫ নম্বৰ প্ৰদান কৰিছে৷
Comments
Post a Comment